Debiutuje nowy Hyundai Xcient Pro

0
321

Doskonale znany w branży transportowej Hyundai Xcient, jest obecny na rynku od sześciu lat. Większość marek czy firm, chcąc iść z duchem czasu,  pozwala sobie na modernizacje lub małe tuningowanie swoich mechanicznych perełek. Na taki właśnie krok zdecydował się Hyunadi, który postanowił unowocześnić wyposażenie Hyundaia Xcient, dodatkowo dodając do nazwy przydomek ”Pro”. Mimo, że największy z rodziny Hyundaia, nie zagościł na rynku unijnym, może poszczycić się całkiem niezłymi opiniami. Jak się okazuje, samochód o którym mowa, jest porównywany nawet z konstrukcjami ”wielkiej siódemki”. Skąd to porównanie? Hyundai, posiada między innymi, silniki Euro 6 oraz sporą kabinę o europejskich wymiarach. Dzięki modernizacji, nowy model zyskał również mocniejszy napęd i nowoczesne elektroniczne systemy.           

Jak dotąd, Hyundai Xcient był wstanie nam zaoferować silniki o mocy od 350 do 520 KM, ale to nie wystarczyło marce. Zmodernizowany Hyundai Xcient Pro zyskał nowy 540-konny wariant, który rozwija 2600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nadal możemy zaliczyć go do jednostki 12,7 litrowej, która posiada sześć cylindrów oraz spełniają normy Euro 6. Oprócz zwiększonej i ulepszonej mocy silnika, klient może liczyć również na tempomat oraz nową generację zautomatyzowanej skrzyni biegów Wspomniany wcześniej tempomat, służy  do rozpoznawania topografii terenu. Jeśli chodzi o skrzynie biegów, jest to powszechnie znany Traxton od niemieckiej marki ZF. Jest on bardzo popularny i używany między innymi przez Iveco Stralis czy DAFa XF. 

                                               źródło obrazka: www.40ton.net

Co jeszcze zaoferuje nam Hyundai Xcient Pro ? 

Hyundai Xcient Pro, oferuje nam manualną skrzynie, w której komputer sterujący silnikiem posiada również dodatkowy tryb ”Empty”. Do czego służy ten tryb? Otóż ma on za zadanie znaczne ograniczanie osiągów silnika i powinno się go stosować głównie podczas jazdy bez ładunku. Tryb Empty został stworzony, by jak najbardziej ograniczyć zużycie paliwa co na pewno cieszy właścicieli przedsiębiorstw. Aby uruchomić wyżej wspomnianą funkcję, należy włączyć przycisk znajdujący się na desce rozdzielczej.                                                      Jeśli chodzi o walory zewnętrzne, Hyundai Xcient Pro, może pochwalić się nową atrapą chłodnicy. Specjalnie polerowany, widoczny z daleka, błyszczący element, zrobi wrażenie nawet na osobach, które nie interesują się tematem. Zmian wizualnych nie zakończono na samej chłodnicy, małego unowocześnienia doświadczyły również przednie reflektory. Pod lusterkami natomiast, zamontowano dodatkowe lampy, które mają za zadanie oświetlić otoczenie pojazdu, gdy kierowca będzie się do niego zbliżał. Przejdźmy teraz do tego, jakie nowości znajdziemy w kabinie. Punktem pierwszym będzie na pewno zapoznanie z  nową listą zmodernizowanych systemów bezpieczeństwa. Nowy Hyundai Xcient Pro jak kilka innych modeli ciężarówek europejskich,będzie w stanie wyhamować do zera przed stojącą przeszkodą, dodatkowo ostrzeże kierowcę przed zjechaniem z pasa ruchu. Powinien też automatycznie utrzymać odległość od jadących pojazdów i rozpoznać obiekty znajdujące się w martwym polu. Hyundai chcąc nas wprawić jeszcze większe zaskoczenie, poszedł o krok dalej niż konkurencja i pod nowy model podłączył aplikacje! Na czym to polega? Aplikacja Blue Link ma za zadanie obsłużyć część wyposażenia pojazdu. Pozwoli to na zdalne uruchomienie silnika, ustawienie klimatyzacji czy sprawdzenie zapisów komputera pokładowego. Dodatkowy element stworzony dla użytkowników smartfonów to wbudowana w deskę rozdzielczą,  bezprzewodowa ładowarka indukcyjna.
Kolejną nowinką są wyświetlacze, komputer. Komputer spomiędzy wskaźników posiada aktualnie 7 cali przekątnej, plus 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Nie zapominajmy o kierownicy, która jak większości egzemplarzy Hyundaia została wyposażona w układ podgrzewania.

Co z Europą? 

Czy nowa perełka Hyundai podbije rynek  w Europie ? Czy trafi w końcu do sprzedaży na jej terenie ? Niestety póki co się na to nie zapowiada.  Przebicie się na rynku europejski wymaga bardzo kosztownych inwestycji. Trzeba przygotować sieć sprzedażowo-serwisową, wyrobić  sobie odpowiedni wizerunek, a następnie przygotować firmę pod unijne wymagania. Hyundai to jeden z najbogatszych producentów na świecie i nic nie stoi mu na przeszkodzie aby pozwolić sobie na taką inwestycję. Okazuje się jednak, że Hyundai jest dzisiaj jednym z najbogatszych producentów na świecie i bez problemu mógłby sobie na taką inwestycję pozwolić. Okazuje się jednak, że rynek europejski ciężarówek, jest niezbyt rozwinięty i stosunkowo niewielki. Porównując go do rynku azjatyckiego, różnica jest ogromna i stąd stwierdzenie, że wprowadzenie Xcienta Pro  na eurpejski rynek będzie po prostu nieopłacalne. Krążą jednak słuchy, że Hyundai ma zamiar przejąć koncern Fiata lub część jego marek a to znacznie ułatwiłoby Koreańczykom zyskać dostęp do Europy. Kto wie, może już niedługo europejskie drogi przywitają Hyundaia.

                                      źródło obrazka: www.africargus.com

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj